O železného psa 2019

21.08.2019

                                                                        Foto: archiv Život je hra, Martin Jelínek

Tradiční a dlouholetý závod - triatlon se psem na jezeru v Sadské, letos prý už 27. ročník. Též oblíbený závod našeho tatínka Fanouše a jeho páníčka Martina. Takže jsme si už loni slíbili, že se tam letos konečně potkáme a že si ho s Emou zkusíme už také. Na výběr je ze dvou okruhů a dvou kategorií, velký okruh (150m, 5 km, 4,5 km)  a malý okruh  (50m, 3 km, 2,5 km) vypsaný pro psy do 40 cm kohoutkové výšky a kategorie FREE nebo GOLDEN RACE pro profesionální závodníky. Nicméně do malého okruhu je možné se přihlásit i s větším psem s penalizací +5 minut. Takže jsem využila této možnosti a přihlásila se s Emou (45 cm) na malý okruh, protože vzdálenosti na velkém okruhu se mi na nás zdály ještě dlouhé a náročné vzhledem k tomu, že Ema běhá téměř na den přesně jeden rok. A očekávala jsem, že nás tato penalizace tudíž odsune startovním polem někam do druhé poloviny výsledkové listiny.

Ráno jsme dorazily brzo, abychom stihly obhlédnout aspoň důležitá místa na trati, start, výlez z vody a nasednutí na kolo, sesednutí z kola a výběh do běžecké části a cíl. U parkoviště jsme hned potkali Martina s Fanouškem, takže nás s Emou zkušeně provedli po trati kudy a kam. Poté jsme se šli zaregistrovat a připravit se na start, číslo jsme s Emou dostaly 3. První startoval malý okruh. Startovalo se v minutových intervalech a plavání bylo vcelku krátké kolem bójky. Emu jsem klasiky odstartovala, ona to doprovodila svým obvyklým štěkotem, už mě pusť vpřed, a vyrazila přede mnou jak motorová myš a táhla až do cíle. Přesednutí na kolo proběhlo rychle a hladce za asistence Lucinky a vyrazily jsme s Emou do cyklistické části. Ema jela jak mašinka, ani jsem se moc nenadála a byly jsme u běžecké části. Opět rychlá výměna a už jsem sprintovala za Emou, co nejméně ji to kazit a brzdit. Takže se mi podařilo za zatáčkou na kořenu hodit tlamu a lehnout do písku. Do cíle jsem doběhla za druhou závodnicí v čase 21:41. Výsledný čas po penalizaci tedy 26:41. Jaké pak bylo mé překvapení, když na vyhlášení na fantastickém třetím místě skončila Verča s Mickeym. Na druhém já s Emou i přes penalizaci a na první Kelpie s penalizací v kategorii FREE. Martin s tatíkem Fanym si dali velký okruh FREE a absolvovali ho se ctí.

Za mne velice přátelské závody, krásná trať, byť jsem v lese trochu tápala nad odbočkou do malého okruhu kvůli absenci pomocníka na trati, který měl zpoždění. A plavání bylo nakonec až moc krátké :D Příští rok si určitě ,,Železňáka" dále s Emou znova a zkusíme tentokrát už natrénovat na velký okruh, i když věřím, že budeme bezkonkurenčně nejmenšími psy na trati s nějakým 45 cm.

Strakatý deník
Všechna práva vyhrazena 2019
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky