Minitábor Vojkov 2018

12.07.2018

Vojkov je malá vesnička, která se nachází nedaleko Sedlčan. Kousek za vesnicí se nachází objekt Vrbského mlýna, který majitelé zrekonstruovali a zřídili zde několik pokojů k ubytování. K dispozici je také několik luk a oplocených ploch k trénování, kotce pro psy a nějaké překážky pro sportovku. Program tábora byl opět v režii Nučické smečky. Nicméně oproti loňsku se trochu změnili trenéři, takže kromě agility a canicrossu jsme měli možnost zkusit i nosework, dogdancing a hry na drive a kontrolu. 

Příjezd byl tradičně ve středu odpoledne. Opět jsem využila celodenní dovolenou a navštívila jsem kamarádku bydlící na statku nedaleko. Po cestě jsem nabrala k mé smečce do auta ještě Zdeničku s Betty a strávily jsme příjemné dopoledne a část odpoledne u Péti. Potom jsme přejely do Vojkova, kam se nám povedlo oproti loňsku dorazit jako první a ne poslední zoufale v okolí hledajíc správnou příjezdovou cestu ke mlýnu :D Po ubytování následovalo přemístění agility překážek na správný plac a po večeři první společný canicrossový výběh. Protože Emě ještě doléčuji tlapku a nemůžu ji ještě zapřahat, musela jsem změnit program a s Emou budu absolvovat jen klidnější aktivity a s Oggym pouze agility. Na CC výběhy si budu psy půjčovat. Takže jako první přišel na řadu Danny, protože Davida ještě trochu pobolívá noha po závodech. Dali jsme si pěkná tempíčka, všechno pod 5 min/km. Emouš s námi výběh absolvovala na volno. 

Ve čtvrtek jsme den zahájili ranní jógou, po snídani následovali první tréninky agility. Oggy opět trochu vymýšlel, že překážky jsou na něj moc vysoké a ve slalomu bude zapomínat na tyčky, ale nakonec jsem vše zvládli. Poté jsme se domluvila na soukromé hodině s Jankou a pořešíme Emy špatnou zkušenost s klecí z veteriny a její začínající náběh na separačku. Po obědě následoval výběh a výjezd bez psů na workoutové hřiště do Štětkovic. Měli jsme skupinku cyklistů, koloběžkařů a běžců. Ve Štětkovicích jsem si s Verčou odlovily kešku a dali si lehké cvičení a běželi jsme a jeli zpět do Vojkova. V podvečír měla následovat druhá fáze tréninků agility, bohužel kvůli počasí zrušeno. 

V pátek jsme opět zahájili den ranní jógou. Poté následovala první hodina noseworku s Nicole. Vzala jsem jako první tedy Emu a začali jsme naklikávat přičichnutí ke vzorku skořice. Po obědě jsem si dali cvičící kruháček a v podvečír přišly na řadu první hry na drive a kontrolu s Jankou, kdy jsem opět vzala Emu, abychom pořešily její soustředění/nesoustředění, její řešení prostředí a pubertu s přivoláním. Poté jsem zaskočila ještě s Oggym na jedno rychlé kolo agility, kdy běhal naprosto skvěle, ochotně a rychle, a zvládli jsem i slalom na pravou ruku a vyslání na skok. 

Sobota začínala ranním canicrossem. Emouš musela zase na volno, tak jsem si pro změnu půjčila Gase. Opět lítala pěkná tempíčka, místy i pod 4 min/km. Gas je borec a ani na chvíli to nepřestal  rvát naplno. Po obědě jsme si daly výběh s Verčou a Alčou bez psů. Trochu jsme se cestou ztratily, neb značené cesty na mapě ve skutečnosti neexistují a existují zase cesty, které nejsou značené na mapě. Po lehkém leso - louka trailu jsem se ale náhodou našli s Davidem na kole a dopátrali jsme se i cesty zpět do tábora :D V podvečír opět následovali hry s Jankou na kontrolu a motivaci, kdy jsme si po pár cvičení se psy daly i jedno cvičení s Alčou v podobě - já jsem pes a ty mě teď trénuj a naopak. Jo docela zoufalství a flustrace, co po mě ten druhý chce, když mu nerozumím. Moc hezké a přínosné cvičení. Děkuji za něj. 

V neděli na jógu už nezbylo moc sil. Po snídani následoval už poslední trénink noseworku, kdy jsem tentokrát zkusila vzít i Oggyho, který vypadal, že ho konečně nějaká aktivita i zaujala a moc hezky se učil značit vzorek. Ema už byla dost unavená a ještě úplně nezvládla ,,načuchávání" vzorku, ale budeme pokračovat samy doma. Po obědě už zbývalo se jen sbalit a odjet domů.

Byl to super prodloužený víkend plný pozitivní energie a inspirace do další práce se psy. S Emou nás teď čeká opětovný nácvik klece a odložení díky špatné zkušenosti z veteriny a následovnému celodennímu pobytu se mnou v práci. S oběma psy chci začít čuchat a složit třeba i nějakou základní zkoušku. Oggy se mi měnil doslova před očima a už z něj začíná být veselý a společenský pejsek, kterého se už nemusím bát vypustit mezi psy z důvodů, že s nimi neumí a nechce komunikovat, a je to můj malý autista a asociál. S Emou nás čeká ještě hodně práce a tréninku, hlavně zvládnout její temperament a pozornost a ukočírovat její energii správným směrem. Ve volných chvílích jsem s ní zkusila i pár agility cviků a vypadá to, že snad nic nezapomněla :-)

Už teď se neskonale těším na další ročník Minitábora Vojkov 2019 a další level cvičení. A na slib, že složíme NW - z :-)


                                                          Foto: účastníci minitábora

Strakatý deník
Všechna práva vyhrazena 2019
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky